כניסה להורים 

פעילויות בתנועה

אביב - רעיונות לפעילות בתנועה בעונת האביב, מאת: אפרת סולמון ראש המסלול לתנועה בוינגייט
גולשים/ות יקרות,
להלן רעיונות לפעילות בנושא האביב. מאחר שכל אחת מאיתנו עובדת עם קבוצות גיל שונות, יש באפשרותכן/ם לבחור מבין הכתוב, לשנות, לפשט ולאתגר בהתאם לקבוצה ולמסגרת בה אתן/ם עובדות/ים. כעיקרון, ככל שקבוצת הגיל קטנה יותר, עבדו במשימות סגורות יותר, תחושתי יותר, פשטו והמעיטו (אם בכלל) בשאלות מנחות ולהיפך...
המלצתי לכן/ם, אל תאלצו עצמכן/ם להשתמש בחומרים שאינכן/ם מרגישות/ים אתם נוח, יחד עם זאת, אם אינכן/ם בטוחות/ים, תמיד אפשר לנסות...:)
אשמח לתגובות, שאלות ותוספות משלכן/ם...
שיהיה אביב צבעוני ופורח
אפרת סלמון
 
 
"פרחים באוויר":
מטרה תנועתית: ויסות כוח- שכלול מיומנות זריקה ותפיסה (מיומנות התפיסה מתאימה יותר לבוגרים אם כי זה תלוי באביזר כמובן...).
בקשו מהילדים לנסות לזרוק ולתפוס את הפרחים בדרכים שונות. כפרחים ניתן להשתמש במטפחות, פונפוני ניילון, ספוגי רחצה עגולים.
משחק: "גשם של פרחים/ אבקנים" (כמו גשם של פונפונים, עם פונפונים קטנים/פונפוני ניילון/פרחים קטנים):
מטרה תנועתית: ש"מ נייד (מחזירים בקפיצות על רגל אחת. על מנת לאתגר ניתן לבקש להתכופף ולהרים האביזר מהרצפה בעמידה על רגל אחת)
מטרה רגשית: ויסות רגשי/איפוק (מחזירים כל פעם רק פונפון אחד)
 
"מעל בשיווי-משקל":
מטרה תנועתית : ש"מ
מתחו מספר גומיות/חבלים במרחב (בין כיסאות) ועליהם פרחים (הילדים יכולים לתלות הפרחים בעזרת אטבי כביסה). בקשו מהילדים לעבור מעל מבלי לגעת בגומי/חבל...
במשימה זו אפשר לעבוד כמובן גם על רמות גובה וצורות התקדמות...
 
"נושמים אביב":
מטרה תנועתית: ויסות כוח
שלומות גוף : ניתן לדבר עם הילדים על תהליך הנשימה בכלל והשאיפה והנשיפה בפרט שיכולות להתבצע דרך הפה או דרך האף. איזו תנועה נוצרת בעקבות השאיפה והנשיפה.
לכל ילד קשית (אפשר לחתוך לשניים או שלושה חלקים כל קשית).
שרשראות פרחים מפוזרות במרחב:
מוזיקה עובדת - הילדים מתקדמים בין ומעל הפרחים כפרפרים. מוזיקה פוסקת- שוכבים על הבטן ו"שותים צוף" מהפרחים (בשאיפה)
מפזרים פונפונים במרחב. (בנוסף לפרחים)
מנסים לנשוף דרך הקשית ולהצמיד/להכניס את הפונפונים לזרי הפרחים.
 
"צבעוני וכלנית":
מטרה תנועתית:
העתקת כובד גוף במעוף (קפיצה)
מטרה קוגנטיבית: לימוד ההבדל בין רחב וצר
צרו מסול פרחים גדולים רחבים (כמו הכלנית למשל) ופרחים גדולים צרים (כמו הצבעוני למשל). פזרו הפרחים במרחב ובקשו מהילדים לעבור מעליהם בדרכים שונות. (אפשר גם גבעולים צרים ורחבים ועלים צרים ורחבים והכל מפוזר במרחב ובסוף לבקש מהילדים לסדר אותם לצורת פרח- רחב וצר בהתאמה)
שאלות מנחות: "לפני הפעילות- מעל אילו פרחים יהיה לדעתכם קל/קשה יותר לעבור? מדוע?" במהלך הפעילות- "מעל אילו פרחים קשה יותר לעבור? מדוע?"
על מנת להדגיש את הקושי בקשו מהילדים לקפוץ מעל ברגליים צמודות (אפשר במסלול)
 
"פרפר לפרח":
מטרה תנועתית:
מרחב אישי וכללי
חצי קבוצה פרחים: יושבים בצורות שונות במקום פנוי במרחב כשעל ראשם זר פרחים.
חצי קבוצה פרפרים: מתקדמים במרחב עם מטפחות ככנפיים או קשים...
מוזיקה ברקע - פרפרים מתקדמים בין הפרחים
מוזיקה פוסקת - כל פרפר ניגש לפרח פנוי ושותה ממנו צוף.
שאלות מנחה: "מתי פעלנו במרחב האישי? מתי בכללי? איך זה רגיש להיכנס למר
אתר זה הינו חלק מפורטל גני הילדים  אתר הגננת - חיפוש גן ילדים, פעוטון וצהרון בסביבת מגוריך. כל המידע על גני ילדים, להורים ולגננות .      הוסף למועדפים ושתפ/י את חבריך ב-